GRANDE PUNTO FANS

Oficiální fórum majitelů Fiatů Grande Punto, Punto Evo a Punto 2012/2013 v České a Slovenské republice
Právě je sob črc 20, 2019 13:45

Všechny časy jsou v UTC+02:00




Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 185 příspěvků ]  Přejít na stránku 1 2 3 4 513 Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř lis 24, 2010 11:49 
Offline
Návštěvník
Uživatelský avatar

Registrován: pát říj 26, 2007 18:16
Příspěvky: 183
Viete niekto, či v tomto motore sú hydro?tely?

V manuáli pí?u, ?e pri 60t treba urobi? kontrolu vôle ventilov, servisák mi tvrdí, ?e to má hydro?tely, a ?e to netreba... Nejako mu neverím...

_________________
dualogic


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Ventily 1.4 8V
PříspěvekNapsal: stř lis 24, 2010 11:50 
Offline
Profík
Uživatelský avatar

Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
Příspěvky: 2367
Bydliště: Palarikovo okres NZ
Citace:
Viete niekto, či v tomto motore sú hydro?tely?

V manuáli pí?u, ?e pri 60t treba urobi? kontrolu vôle ventilov, servisák mi tvrdí, ?e to má hydro?tely, a ?e to netreba... Nejako mu neverím...
pokial viem tak uz vsetky nove motory maju hydrostely.

_________________
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba


Nahoru
   
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř lis 24, 2010 11:52 
Offline
Návštěvník
Uživatelský avatar

Registrován: pát říj 26, 2007 18:16
Příspěvky: 183
no tak takéto vysvetlenie som dostal aj od neho, len?e výnimka potvrdzuje pravidlo no :)

okrem toho tento motor svojou kon?trukciou u? niečo pamätá, a? taká prevratná novinka to nie je...

_________________
dualogic


Nahoru
   
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř lis 24, 2010 11:59 
Offline
Štamgast
Uživatelský avatar

Registrován: pon říj 27, 2008 13:17
Příspěvky: 356
Bydliště: Olomouc (Uničov)
Citace:
no tak takéto vysvetlenie som dostal aj od neho, len?e výnimka potvrdzuje pravidlo no :)

okrem toho tento motor svojou kon?trukciou u? niečo pamätá, a? taká prevratná novinka to nie je...
blok motoru sice něco pamatuje, ale hlava se pořád vyvýjí, tak?e bych tomu i věřil. Více ti řekne určitě Jarou? :lol:

_________________
-------------------------------------
EX GPS 1.4 16V mandoska 2007


Nahoru
   
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř lis 24, 2010 12:06 
Offline
Návštěvník
Uživatelský avatar

Registrován: pát říj 26, 2007 18:16
Příspěvky: 183
jarou?, tak ako?? :D

_________________
dualogic


Nahoru
   
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř lis 24, 2010 14:17 
Offline
Profík
Uživatelský avatar

Registrován: úte pro 02, 2008 19:35
Příspěvky: 812
Bydliště: ČT
sice nejsem jarous ale 1,2 a 1,4 8V maji mechanicky ovladana
zdvihatka :wink:

_________________
GP 1,4 16V SPORT


Nahoru
   
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř lis 24, 2010 17:40 
Offline
Návštěvník
Uživatelský avatar

Registrován: pát říj 26, 2007 18:16
Příspěvky: 183
no prosím, tie? si to myslím...

čo si človek sám nezistí, ďal?ia kontrola bude zas v autorizovanom, tam aspoň vedia čo to má pod kapotou...

_________________
dualogic


Nahoru
   
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř lis 24, 2010 18:28 
Offline
Profík

Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Příspěvky: 3597
Bydliště: Ostrava
Tak, jarou? u? je na scéně 8)

Přesně jak pí?e macek, 1.2 8V a 1.4 8V hydro?tely nemají, ventilová vůle se vymezuje kalibrovanýma podlo?kama na ventilových zdvihátkách. Hydro?těly má 1.4 16V a tím pádem i T-Jet - stejná hlava. U dehtu nevím, ale v?echny současně montované M-jety mají 16V dvouvačkový rozvod a tím taky hydraulické vymezování ventilové vůle. Stará 1.9 MJET má jen 8V a tam si nejsem jist, myslím ?e hydrauliku nemá.

K tomu konstrukčnímu stáří 8V benzínů: Motor 1.2 u? opravdu něco pamatuje, konstrukčně z něj údajně vychází 1.4 16V. Naproti tomu je 1.4 8V mnohem mlad?í motor - stačí mrknout na kódové označení jednotlivých motorů. Pokud má někdo přesněj?í info, prosím doplnit :D

_________________
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV


Nahoru
   
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř lis 24, 2010 19:03 
Offline
Návštěvník
Uživatelský avatar

Registrován: pát říj 26, 2007 18:16
Příspěvky: 183
jarou?: vidím, ?e aj Ty má? ten istý motor... robili Ti pri 60t kontrlu, pírpadne ?telovanie???

lebo začal som po tom pátra? teraz, keď to začalo nad 6t otáčok vydáva? divné zvuku, ako keby elektrická pílka a pred tým to nerobilo... musím to da? pozrie?

inak nemáte niekto nejaký manuál s technickým popisom pre tento motor???

_________________
dualogic


Nahoru
   
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř lis 24, 2010 19:37 
Offline
Profík

Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Příspěvky: 3597
Bydliště: Ostrava
Citace:
jarou?: vidím, ?e aj Ty má? ten istý motor... robili Ti pri 60t kontrlu, pírpadne ?telovanie???

lebo začal som po tom pátra? teraz, keď to začalo nad 6t otáčok vydáva? divné zvuku, ako keby elektrická pílka a pred tým to nerobilo... musím to da? pozrie?

inak nemáte niekto nejaký manuál s technickým popisom pre tento motor???
Vůli nekontrolovali, i z vlastní zku?enosti vím, ?e pokud ty ventily nejsou sly?et při nízkých otáčkách nebo volnoběhu, tak není třeba seřizovat nic. Kdy? jsem měl F 128, kde byl rozvod OHC stejné konstrukce (a to byl r.v. 1975), tak ani po 100 tkm od posledního seřízení ventilů, nebylo třeba seřizovat.

Ono se vět?inou ta ventilová vůle zmen?uje (při malé se pozdě nebo v extrému vůbec nezavírá ventil a dojde k "podpálení" ventilu a sedla), tak?e se dávaj tenčí podlo?ky. A? budu mít někdy pří?tí rok čas, tak si ty vůle schválně přeměřím a pak se uvidí, zatím nic neře?ím)

Pokud má tvůj motor při 6000 ot/min divný zvuk, tak to bude nejpí? tím ?e ho brutálně točí? :lol: Dal?í mo?nost je ?patně fungující variátor časovaní vačky (majitelé Alfa Romeo TS by mohli povídat) Ale ptal jsem se mechanika ve Fiatu a tady ten 1.4 u? to má ře?eno plynule, technicky jinak a variátor bezproblémový.

_________________
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV


Nahoru
   
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř lis 24, 2010 19:47 
Offline
Návštěvník
Uživatelský avatar

Registrován: pát říj 26, 2007 18:16
Příspěvky: 183
Tak netočím ho tak stále ale občas hej a proste na 6t sa mi tie otáčky nepáčia, predtým mali kraj?í zvuk... V nízkych otáčkach nepoču? nič, ani na volnobeh...

Pri 2t otáčkach, keď idem ustáleným tempom tak poču? také jemné ?evelenie ale aj rádio keď nehraja hlasno to prebije... A ked pustím plyn to prestane, keď zmačkenem a udr?ujem otáčky tak to zas počujem... Je to ale moc jemné, neviem teda ako znejú ventili, e?te som s nimi nemal nikdy problém...

Tak?e hovorí? nerie?i?? Mám 5t do ďal?ej výmeny oleja, tak to asi u? nechám tak a potom to dám premera?...

_________________
dualogic


Nahoru
   
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř lis 24, 2010 21:05 
Offline
Profík
Uživatelský avatar

Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Příspěvky: 1208
Bydliště: Habry
Citace:
Tak, jarou? u? je na scéně 8)

Přesně jak pí?e macek, 1.2 8V a 1.4 8V hydro?tely nemají, ventilová vůle se vymezuje kalibrovanýma podlo?kama na ventilových zdvihátkách. Hydro?těly má 1.4 16V a tím pádem i T-Jet - stejná hlava. U dehtu nevím, ale v?echny současně montované M-jety mají 16V dvouvačkový rozvod a tím taky hydraulické vymezování ventilové vůle. Stará 1.9 MJET má jen 8V a tam si nejsem jist, myslím ?e hydrauliku nemá.

K tomu konstrukčnímu stáří 8V benzínů: Motor 1.2 u? opravdu něco pamatuje, konstrukčně z něj údajně vychází 1.4 16V. Naproti tomu je 1.4 8V mnohem mlad?í motor - stačí mrknout na kódové označení jednotlivých motorů. Pokud má někdo přesněj?í info, prosím doplnit :D
Je to tak jak pí?e? 1,9mjtd 8V hydro?tely nemá a? 16V má hydra, jinak 1,3 a 1,6mjtd má hydra.

A s tím seřizováním vůlí má? pravdu měl jsem Regatu 1,9Tds a ?teloval jsem to akrát jednou a to jenom na jednom válci jenom pro pořádek aby byli v?echny stejný a kdy? jsem ji prodával tak měla 200tis. a ?lapala jak pila :wink:

_________________
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic


Nahoru
   
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř lis 24, 2010 21:23 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: pon bře 10, 2008 11:31
Příspěvky: 1771
Bydliště: Ostrava
Citace:
Pri 2t otáčkach, keď idem ustáleným tempom tak poču? také jemné ?evelenie ale aj rádio keď nehraja hlasno to prebije... A ked pustím plyn to prestane, keď zmačkenem a udr?ujem otáčky tak to zas počujem..
Neco podobneho jsem pozoroval ja na svem GP ale spis mi pripadalo ze to jde z prevodovky. Ja mam sice manual ale tak pri seslapnuti plynu v niskych otackach so sevelilo a ve vyssich nic. Ted to nepozoruju nebo uz jsem si na to zvykl nevim.

_________________
Obrázek


Nahoru
   
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát lis 26, 2010 11:51 
Offline
Návštěvník
Uživatelský avatar

Registrován: pát říj 26, 2007 18:16
Příspěvky: 183
jarou?: tie? Ti to tak ?ere olej? za posledných 10t km som dolieval vy?e litra, predtým to tak ne?ralo...

_________________
dualogic


Nahoru
   
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát lis 26, 2010 12:03 
Offline
Profík

Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Příspěvky: 3597
Bydliště: Ostrava
Citace:
jarou?: tie? Ti to tak ?ere olej? za posledných 10t km som dolieval vy?e litra, predtým to tak ne?ralo...
Mě to ne?ere olej vůbec. Z počátku jsem měnil po 20 tkm, to jsem dolil tak max. 0,3 l, teď jsem pře?el na interval 15 tkm, nedolívám nic.

PS: neteče ti ten olej někde? 1 litr za 10 000 km je hodně na ten motor.

_________________
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV


Nahoru
   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 185 příspěvků ]  Přejít na stránku 1 2 3 4 513 Další

Všechny časy jsou v UTC+02:00


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 2 hosti


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Český překlad – phpBB.cz

Provozuje Buchtič za přispění Fiat Grande Punto klubu